צבע הוא מרכיב בלתי נפרד מעיצוב טוב, שפה ויזואלית אחידה, הצבע מתקשר אלינו בפן הפסיכולוגי והרגשי לכן זה יכול להיות לפעמים משימה קשה לבחור בפלטת צבעים.
גוונים ספציפיים יכולים לעורר רגשות, אסוציאציות ותגובות שונות המשפיעות על האופן בו נתפס המותג שלך, ישנם מחקרים המראים כי צבע יכול להגדיל את הכרת המותג שלך עד כ- 80%, כמות הצבעים שיש היום היא גדולה ובחירת צבעים למותג הפכה להיות מרתקת עבור הרבה מעצבים. בקיצור, בחירות צבע יכולות להרים או לשבור עיצוב.