מיתוג מעסיק

מה זה מיתוג מעסיק ואיך תיישמו אותו בעסק שלכם?

הצלחת העסק שלך תלויה בך. ועם זאת חשוב לזכור שעובדים טובים למעשה מגדירים את העסק שלך. אתם יכולים ליצור מוצר נפלא ולהשקיע בפיתוח, באריזה, בלוקיישן ומה לא. אבל אם בסוף העובדים שלכם לא יהיו שם באמת ומכל הלב זה יורגש בדרכים שונות ויפגע בתוצאות של העסק שלך.

 
אבל בסיכומו של דבר הכל בכל זאת תלוי בך. איך?


אתם צרכים לגרום לעובדים הטובים באמת להגיע אליכם. ובהמשך חלק מהעבודה שלכם כמעסיק הוא ליצור אווירה וחוויה לעובדים בתוך מקום עבודה. 
סביבת העבודה שתיצרו תשקף את הערכים, התרבות והיתרונות של עבודה בחברה שלכם. זה מאפשר למועמדים לעבודה ללמוד איך תיראה העבודה שלהם אם הם יצטרפו אליכם, כמו גם את היתרונות הנלווים שהם יקבלו כחלק מהחבילה, ולהשאיר עובדים קיימים במסגרת טובה וחיובית שמעודדת אותם לעשייה אך גם מעריכה את עבודתם הקשה.
ממש כמו ללקוחות אתם צרכים למתג את עצמכם. וספר לעובד הפוטנציאלי למה הוא רוצה להתחבר אליכם ולעובד שכבר הגיע למה כדאי לו להשאר ותת את עצמו ולבוא בשמחה בבוקר לעבודה.


מדובר במהלכים שונים ומגוונים וגם בשיווק של הפעולות האלו אל החוץ (למשל ברשתות חברתיות או בקמפיינים שונים), כדי ליצור אצל מועמדים נוספים רצון להגיע ולהגיש מועמדות לעבודה בחברה. 


את המונח "מיתוג מעסיק" טבעה פיונה ההיר, מרצה במשרה מלאה לאסטרטגיה שיווקית וניהול מוניטין באוניברסיטת אלסטר, היא גם המחברת של "מותג המעסיק" המגדיר את התהליך כך: מיתוג מעסיק עוסק ביצירת סביבה שמושכת ומשמרת כישרונות מובילים ומבדלת את החברה שלך מאחרות. זה חשוב לוודא שיש לכם מוניטין של חדשנות, גמישות, ידידותיות וקל לעבוד איתכם – תכונות שהעובדים הטובים ביותר שלכם יעריכו בעצמם וגם בעמיתיהם.

האם מיתוג מעסיק מתאים לכל עסק?

התשובה היא כן. גם עסק קטן צריך לשכנע עובד אחד לבוא לעבוד אצלו וכמו עסק קטן שצריך למצוא את הייתרונות שלו כעסק קטן ולהציג אותן ללקוחות הפוטנציאלים, כך גם בפני המועמדים למשרה. איזה יתרונות למשל? הצג את השאיפות, תן לעובד תחושה שהוא שותף למשהו שצומח, או לחליפין מצא עובדים שיעדיפו לעבוד בסביבה מצומצמת ולא המונית. משהו בוטיקי.


עמובן שמעסיק קטן לא יעמיד תקציב גדול למיתוג מעסיק והוא עצמו ״יגע״ בעובדויתן לו תחושה ביתית. 
אבל כשמדובר בעסק גדול יותר עם מספר עובדים רב, כבעל עסק קשה לגעת בכולם ולכן צריךלה קצות לכך תקציב ו ליצור תוכנית עבודה רחבה ומסודרת.

כמה זמן אורך התהליך?

כמו במיתוג רגיל, אין פרק זמן מסוים שניתן לקבוע עבור כל עסק, וחשוב להבהיר שלא מדובר בתהליך שיש לו קו סיום. רוב הארגונים פועלים לתכנון וביצוע של מיתוג מעסיק לאורך כל זמן הפעילות שלהם, כדי להתאים את עצמם לשינויים בשוק העבודה ולהישאר עדכניים וחדשניים כל הזמן. ישנם קמפיינים נקודתיים, מתוזמנים ומתוקצבים בדרך אבל אי אפשר להצביע על תקופת זמן מסוימת עם נקודת סיום, פשוט מפני שאין כזו. החתירה לשינויים וההתאמה אליהם היא חלק בלתי נפרד מהתהליך של מיתוג מעסיק, ותמיד יהיה מה לשפר, לעדכן ולחדש כדי להתאים את הארגון לדרישות של שוק העבודה המשתנה. מיתוג מעסיק כולל בדרך כלל את כל הפעילויות שארגון עושה כדי ליצור מותג עבור החברה שלו וכוח העבודה שלו, כולל קמפיינים של יחסי ציבור, עבודות עיצוב גרפי, שינויים באתר, מוצרי דפוס וחומרי שיווק.

תהליך מיתוג מעסיק מוצלח הוא הוליסטי וכולל היבטים רבים. זה מתחיל בהבנה מקיפה של יעדי הארגון, שאיפותיו, היעדים הפיננסיים, ערכי הליבה וכו'. כדי לקבל ידע זה, יש צורך ביצירת בריף מיתוגי מקצועי שמערב את המנהלים והעובדים בארגון והרי כל המטרה היא לתת להם להרגיש חשובים וחלק חשוב מהארגון. 

לסיכום, יצירת אסטרטגיה היא חלק חיוני ממיתוג מעסיק. עליכם להכיר את החברה וליצור תהליך עבודה שיעזור להגיע לתוצאה הרצויה. חשוב להיות פתוחים לשינויים והצעות. כמו כן, יש להקים תוכנית יעילה עם יעדים על מנת שתצליחו, אנו בסטודיו אימג'ארט עם ניסיון של 26 שנים בתחום מזמינים אתכם לפגישת הכרות וייעוץ ללא תשלום, אנו מעצבים ומלווים עסקים בכל הגדלים ויודעים לתת לכם את הפתרונות הנכונים לעסק שלכם. התקשרו עכשיו 03-6090700.

עיצוב גדול מתחיל בשיחה קטנה אחת

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

מסע של ערכים

בסטודיו אימג'ארט מקפידים לכתוב בריף מדויק ללקוח, אחת משאלות הבריף היא – מהם ערכי הליבה של המותג? שאלה זו היא הלב המנחה של המותג –

Read More »

מהו עיצוב זהות?

תפקיד אחד מרכזי ב'מותג 'או' תדמית ארגונית 'של חברה הוא זהותו ברוב המקרים, עיצוב זהות מבוסס על המכשירים הוויזואליים המשמשים בתוך חברה, בדרך כלל מורכבים

Read More »

מה תפקידו של מעצב גרפי?

התפקיד המסורתי של העיצוב היה לשפר את המראה החזותי ואת הפונקציה של מסרים ומידע ענף ההוצאה לאור מסתמך על מעצבים לספרים, מגזינים ועיתונים מודפסים ומקוונים,

Read More »

מה זה מיתוג?

מיתוג הוא בהחלט לא נושא קל – פרסומים שלמים ומאות ספרים נכתבו בנושא, עם זאת בכדי לשים את זה על קצה המזלג אפשר לתאר 'מותג'

Read More »

מה זה לוגו?

כדי להבין מה זה לוגו, עלינו להבין תחילה למה הוא מיועד לוגו מזהה חברה או מוצר באמצעות סימן, דגל, סמל או חתימה. לוגו אינו מוכר

Read More »

טרנדים

שנת 2020 כבר כאן ורבים מכם וודאי תוהים מהם הטרנדים החמים לשנה זו בעולם עיצוב הגרפי,סטודיו אימג'ארט החליט להציג לפניכם את כל הטרנדים החמים לשנה

Read More »