מסע של ערכים

בסטודיו אימג'ארט מקפידים לכתוב בריף מדויק ללקוח, אחת משאלות הבריף היא – מהם ערכי הליבה של המותג?

שאלה זו היא הלב המנחה של המותג - ועל פי תשובותיה יקבע מה ישודר ללקוחות.

לצורך הדוגמא בחרנו להמחיש כיצד ערך ליבה מוביל חברה בכל רבדיה.

ישנה חברה אמריקאית שנקראת פטגוניה, החברה נוסדה בשנת 1973 במטרה ליצור מוצרים איכותיים לאנשים עובדים, גולשים ומטיילים. החברה שמה לעצמה כיעוד את המטרה ליצר מוצרים איכותיים במינימום נזק לסביבה. מתוך פעילויות החברה, ניתן לראות שערך הליבה שהגדירה החברה הוא איכות. נשמע כמו ערך בסיסי, כל חברת בגדים תרצה לנכס לעצמה ערך שכזה, אז איפה הייחודיות? ועד לאן אפשר ללכת עם ערך אחד?  

למעשה החברה פועלת על פי ערך זה, על כל משמעותיו באופן עקבי מאז הקמתה.

אם איכות, אז קודם איכות העובדים בחברה והסביבה.

החברה מקפידה להעסיק עובדים בתנאים טובים ובשכר הולם ומדרבנת את עובדיה להתנדב בארגונים העוסקים בנושאים סביבתיים וזאת גם על חשבון ימי עבודה. נאה דורש ונאה מקיים ועל כן, תורמת החברה תרומה קבועה של אחוז ממכירות החברה לארגונים סביבתיים וכן חלק משמעותי מפרסומי החברה עוסקים וקוראים לשמירה על הסביבה וכמובן שחלק משמעותי ממוצרי החברה מיוצרים מחומרים ממוחזרים ואורגניים. 

איכות מוצר ואחריות

החברה נותנת אחריות לכל החיים על מוצריה ובכך מפגינה מחויבות ליצור מוצרים איכותיים ביותר. לחברה מתפרה אשר מזמינה את הלקוחות לשלוח את הפריטים שהתבלו לתיקון במחיר הוגן.  

תוך כך החברה מעודדת את הלקוחות לפרסם את הסיפור של אותו הבגד ובכך יוצקת החברה סיפורים (לעיתים מרגשים) וחוויות לתוך מוצריה, החל בסיפורי מסע ועד לזיכרונות של מוצר שעבר מאב לבן.

פשטות היא איכות חיים

בניגוד לתפיסה ה"הגיונית" החברה יצאה במהלך חדשני בשנת 2011 שמטרתו לעודד אנשים לסחור במוצרים משומשים של חברת פטגוניה במקום להשליך לאשפה. 

כחלק מהמהלך פרסמה החברה מודעה שקראה לא לקנות את הז'קט (שהיה אחד מהפריטים הנמכרים ביותר של החברה בעבר).‬ המודעה (שלא התנוסס עליה אפילו לוגו החברה, למעט הז'קט עצמו) שבה נאמר Put your money where your mouth is עוררה עניין רב ויצרה אפקט שחיזק משמעותית את ערכי המותג וחיזק את האמון בחברה. ‬

משקיעים באיכות בסביבה

בשנת 2013 השקיעה פטגוניה בחברת אחזקות בשם פטגוניה וורקס ובקרן השקעות שמטרתה לסייע בהתמודדות עם אתגרים חברתיים ולעודד סטרטאפים שמייצרים פתרונות בתחום האנרגיה והסביבה. בתוך כך השקיעה הקרן באפליקציה שמאפשרת החלפת פריטים משומשים בחינם או בתשלום מינימאלי ובכך חוסכת האפליקציה למשתמשיה מיליוני דולרים וחשוב מכך מונעת פסולת סביבתית מיותרת.

יצירתיות איכותית

2015 שברה החברה שיא נוסף של יצירתיות ויצאה בקמפיין אשר יוצא לפגוש את המוצרים המשומשים שלה ולהתחבר לסיפורים שעברו עליהם במהלך השנים.

לצורך כך נבנה טנדר קרוואן מיוחד מעצים שהיו פעם חביות יין ואבזר בציוד תפירה וצוות חייטים, הכל כמובן מוזן מאנרגיה טבעית ודלק ביודיזל וכך עבר הרכב בין 21 מדינות והצוות תיקן ללא תשלום מאות מוצרים משומשים וכן ערך סדנאות תפירה לתיקון מוצרים ישנים.

הטנדר אסף גם המון סיפורים מרגשים המחזקים את ערכי המותג.

כמובן שהפעילות תועדה ובהתאם לרוח התקופה גם הועברה און ליין ועניינה עשרות אלפי עוקבים ומגיבים ויצרה באז תקשורתי איכותי.

שפה ויזואלית

ניתן לראות שפה ויזואלית אחידה שמלווה את החברה, ויזואליים המשדרים איכות סביבה, איכות חיים, אבל עם המון פשטות, שמחה וחיוך, אנשים פשוטים, רגילים ושמחים ולא דוגמניות נוצצות. אנשים "אמיתיים" בשימוש הטבעי במוצרים – בעבודה, בטיולים, בהרים ובים והכל בגוונים נוסטלגיים והמון טבע.

אז אמרנו ערכי ליבה – ניתן לשים לב שהחברה מקפידה לשמור על שפה אחידה המשדרת איכות. איכות מוצר, איכות סביבה, איכות הנפשות הפועלות, איכות חיים ושמחה.

כתיבת בריף מדויק ללקוח זהו אחד השלבים הראשוניים והחשובים ביותר שיש,

סטודיו אימג'ארט מקפיד לכתוב בריף מדויק ללקוחות שלה ובכך מצליח פעם אחר פעם ליצור מותגים מצליחים.

עיצוב גדול מתחיל בשיחה קטנה אחת

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

מסע של ערכים

בסטודיו אימג'ארט מקפידים לכתוב בריף מדויק ללקוח, אחת משאלות הבריף היא – מהם ערכי הליבה של המותג? שאלה זו היא הלב המנחה של המותג –

Read More »

מהו עיצוב זהות?

תפקיד אחד מרכזי ב'מותג 'או' תדמית ארגונית 'של חברה הוא זהותו ברוב המקרים, עיצוב זהות מבוסס על המכשירים הוויזואליים המשמשים בתוך חברה, בדרך כלל מורכבים

Read More »

מה תפקידו של מעצב גרפי?

התפקיד המסורתי של העיצוב היה לשפר את המראה החזותי ואת הפונקציה של מסרים ומידע ענף ההוצאה לאור מסתמך על מעצבים לספרים, מגזינים ועיתונים מודפסים ומקוונים,

Read More »

מה זה מיתוג?

מיתוג הוא בהחלט לא נושא קל – פרסומים שלמים ומאות ספרים נכתבו בנושא, עם זאת בכדי לשים את זה על קצה המזלג אפשר לתאר 'מותג'

Read More »

מה זה לוגו?

כדי להבין מה זה לוגו, עלינו להבין תחילה למה הוא מיועד לוגו מזהה חברה או מוצר באמצעות סימן, דגל, סמל או חתימה. לוגו אינו מוכר

Read More »

טרנדים

שנת 2020 כבר כאן ורבים מכם וודאי תוהים מהם הטרנדים החמים לשנה זו בעולם עיצוב הגרפי,סטודיו אימג'ארט החליט להציג לפניכם את כל הטרנדים החמים לשנה

Read More »