טרנדים

שנת 2020 כבר כאן ורבים מכם וודאי תוהים מהם הטרנדים החמים לשנה זו בעולם עיצוב הגרפי,סטודיו אימג'ארט החליט להציג לפניכם את כל הטרנדים החמים לשנה זו כדי שאתם תוכלו להישאר עדכניים ונכונים

אז מתחילים … 

הטרנד הראשון שנשאר איתנו מהשנה שחלפה וממריא איתנו גם השנה הוא טרנד התלת מימד 

וריאליזם – 

בזכות היכולות הטכנולוגיות של התוכנות והיצירתיות של מעצבים בעולם אנו נחשפים לקומפוזיציות 

מדהימות ולתוצרים מרהיבים.  

לרוב מעצבים יעדיפו לשלב את התלת מימד עם תמונות ואובייקטים דו ממדיים.


הטרנד הבא הוא השימוש באפקט צבע מונוכרומטי בתמונות ולשלבן עם אלמנטים גרפיים כאשר יש

לנו את היכולת לשחק בקומפוזיציות שונות ולעשות שימוש נרחב או חלקי בפילטר זה ועוד.


טרנד נוסף הוא השימוש במתכות מבריקות, השימוש בחומרים מתכתיים בעיצוב גרפי הוקם כטרנד

לאיתור זהות ועיצוב מוצר, טרנד זה דורש עיצוב כללי מינימליסטי כאשר המיקוד בעיצוב הוא באפקט

המטאלי. לרוב מעצבים משתמשים בעיקר בזהב שמשדר קלאסיות, יוקרה וטעם טוב.


טרנד שקיים מאז ומתמיד ובכל שנה עולה שלב – טרנד שיגעון הטיפוגרפיה

מעצבים משחקים עם טיפוגרפיה בקומפוזיציות חדשניות ומודרניות יותר, משלבים בתוך האותיות

עיטורי פרחים, צורות גיאומטריות, אלמנטים יצירתיים ועוד. 

גופנים וכיתוב במשקל כבד מציפים את העולם הגרפי וניתן לראות אותם בסמלים, כרזות, עיצובים

ברשת, עיצוב חבילות ועוד. אותיות ענקיות שחורגות מקצוות הפורמט, אותיות בתלת מימד, יצירת

חפצים תלת ממדיים מאותיות ועוד.


טרנד נוסף שעולה שלב השנה הוא השילוב בין תמונה לטקסט כאשר הטקסט מסתיר חלק מהתמונה

(מסכות) וזה מסייע להשגת מראה מסתורי ומינימליסטי, יציקת תמונות לתוך אותיות ושילוב של 

תמונה בשקיפות מול טקסטים על מנת להשיג את האפקט הרצוי. 

אומנות הקו נכנסת גם השנה לטרנדים החמים כאשר אומנות הקו מתפתחת לעיצובי קווים מלאים 

או מאוירים. סגנון האיור הוא סכמטי ופשוט שנותן מראה נקי, אלגנטי, לא מתבלט ויכול להעביר 

מסר בקלות. 

טרנד הקולאז'ים בשילוב עם רישומים הוא טרנד שמזכיר לנו את הציורים שציירנו במחברות

בבית ספר, טרנד הדודלינג – טרנד מהנה וכייפי בעולם האיור שהפך ללהיט ורואים אותו ברחבי

הרשת, השרטוטים והשרבוטים עוזרים להשיג תחושה מהנה ולא רישמית או אישית, עבודת יד,

פשטות ואינטואיציה אישית. מעצבים משלבים תמונות מהחיים האמיתיים עם איורים פשוטים או

חלקים מתמונות והמשכיות בשרטוט. טרנד עם המון יצירתיות והנאה המייצר לנו יצירה ייחודית. 


שימוש באיורים בעיצוב גרפי זה דבר לא חדש, למעשה מעצבים משלבים לעיתים קרובות איורים 

כדי להעביר מסרים יותר טוב, השנה הבחירה באיורים מופשטים היא המובילה. 

חוסר הפרטים באיור מאפשר למעצבים להתמקד במסר שהאיור מעביר לכן השנה האיורים יראו

לרוב פשוטים, רישומיים ואפילו ילדותיים במקצת. 


עוד טרנד שהשנה עולה בעולם האיורים הוא איור איזומטרי, לעיתים קרובות סגנון איור זה משמש 

לתכנון אינפוגרפי, עיצוב אתרים, מצגות ועוד. זהו סגנון מועדף בגלל יכולתו להמחיש אובייקט תלת 

ממדי על משטח דו ממדי. בשנת 2020 תנועה היא הכל! עיצוב איזומטרי הוא פתרון חזותי מלא

אנימציה שמרתק במיוחד, התרגום של אובייקטים תלת ממדיים על משטחים דו ממדיים הופך 

להיות אמיתי יותר מתמיד. 


מה שהיה אז ונשכח הוא החדש של היום. וינטאג', וינטאג', וינטאג'!

שנות ה- 50 חוזרות אלינו ובגדול, מעצבים רבים משתמשים בהשראות רבות משנות החמישים:

בצבעים האדמתיים, ציורי דיו המצוירים ביד, קומפוזיציות שנלקחות ממודעות ופרסומים ישנים, 

הישן הופך לחדש עם טוויסטים קטנים ניתן לראות סגנון זה בעיצובים שונים ברשת ובמוצרי דפוס.


פטרנים וטקסטורות היו מחוץ לשטח העיצוב לא מעט זמן והשנה הם עוברים לקידמת הבמה,

אנו רואים לאחרונה עלייה בשימוש זה אך לא בהכרח באופן שהיינו רגילים לראות.

שילוב של כמה טקסטורות / פטרנים בעיצוב אחד או רק קטעי טקסטורה במסך יהיו כבר נורמה 

בשנת 2020.


לרוב מעצבים רבים מכוונים לפשטות בעיצובם לכן השימוש בצורות גיאומטריות בסיסיות 

תופס תאוצה השנה והוא אחד מהטרנדים המובילים לשנת 2020, אולי עיצוב זה נראה פשוט

אך דורש עבודה רבה על מנת ליצור מחדש קומפוזיציה חדשה. נוכל לראות מעצבים רבים

שמשתמשים בטרנד זה ונותנים לו משמעות מחדש.


בניגוד לטרנד הקודם (צורות גיאומטריות) ישנו טרנד הנזילות שמופיע וחוזר, צורות נזילות מרמזות

על יצירתיות, זריזות ותנועה. לנזילה יש מראה חלק ורך אותו מעצבים רבים רוצים ליצור מחדש,

לסיכום, 

הטרנדים של שנת 2020 הם מגוונים ומרשימים, השנה נוכל לראות עבודות עיצוב מדהימות עם

טיפוגרפיה ססגונית, שילובי צבעים מהפנטים, חזרה לעבר עם טוויסט מודרני, אמנות קו ועוד.

אז חברים יקרים תתפרעו, תצאו מהגבולות, תיצרו המון והכי חשוב תהנו

עיצוב גדול מתחיל בשיחה קטנה אחת

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

מסע של ערכים

בסטודיו אימג'ארט מקפידים לכתוב בריף מדויק ללקוח, אחת משאלות הבריף היא – מהם ערכי הליבה של המותג? שאלה זו היא הלב המנחה של המותג –

Read More »

מהו עיצוב זהות?

תפקיד אחד מרכזי ב'מותג 'או' תדמית ארגונית 'של חברה הוא זהותו ברוב המקרים, עיצוב זהות מבוסס על המכשירים הוויזואליים המשמשים בתוך חברה, בדרך כלל מורכבים

Read More »

מה תפקידו של מעצב גרפי?

התפקיד המסורתי של העיצוב היה לשפר את המראה החזותי ואת הפונקציה של מסרים ומידע ענף ההוצאה לאור מסתמך על מעצבים לספרים, מגזינים ועיתונים מודפסים ומקוונים,

Read More »

מה זה מיתוג?

מיתוג הוא בהחלט לא נושא קל – פרסומים שלמים ומאות ספרים נכתבו בנושא, עם זאת בכדי לשים את זה על קצה המזלג אפשר לתאר 'מותג'

Read More »

מה זה לוגו?

כדי להבין מה זה לוגו, עלינו להבין תחילה למה הוא מיועד לוגו מזהה חברה או מוצר באמצעות סימן, דגל, סמל או חתימה. לוגו אינו מוכר

Read More »

טרנדים

שנת 2020 כבר כאן ורבים מכם וודאי תוהים מהם הטרנדים החמים לשנה זו בעולם עיצוב הגרפי,סטודיו אימג'ארט החליט להציג לפניכם את כל הטרנדים החמים לשנה

Read More »