מה תפקידו של מעצב גרפי?

התפקיד המסורתי של העיצוב היה לשפר את המראה החזותי ואת הפונקציה של מסרים ומידע

ענף ההוצאה לאור מסתמך על מעצבים לספרים, מגזינים ועיתונים מודפסים ומקוונים, שמיידעים, משמחים ותומכים באינטרסים של הקוראים. מעצבים מבדילים עסקים ממתחרותיהם בשוק באמצעות גישות חדשניות למיתוג, עיצוב מקיף של מסרים, מוצרים ושירותים המבטאים את אופי החברה ומגדירים את קשריה עם צרכנים. עיצוב פרסום מקדם את האיכויות הסחירות של מוצרים ושירותים מסחריים באמצעות מגוון אמצעי תקשורת. ומעצבי מידע מתרגמים הסברים מספריים וטקסטואליים מורכבים לצורות ויזואליות המסייעות לאנשים לראות דפוסים בנתונים ויחסים בין מרכיבי רעיונות מסובכים. בכל הנוהגים הללו, מעצבים משתמשים בטיפוגרפיה, צילומים, איורים ואלמנטים גרפיים כדי לבנות מסרים שמושכים תשומת לב, גורמים לנו לחשוב על משמעותם ולהישאר בזיכרונותינו לאורך זמן.

כמה תחומי עיסוק בעיצוב הם יותר מתמחים. גרפיקה של תנועה, למשל, מוסיפה צליל ותנועה לערך הכלים הוויזואלי של מעצבים והם נצפים על גבי מסכי טלוויזיה וטלוויזיה, בקולנוע או במתקנים סביבתיים כמו קירות וטכנולוגיות אצטדיון. בנוסף לטקסט ותמונה, מעצבי התערוכה והאריזה אחראים לרוב על יצירת המבנים הפיזיים ובחירת החומרים המובילים מסרים. תכנון מערכות איתור דרכים ושילוט מתמקד בהכוונת התנהגותם של אנשים לאורך זמן ומרחב במקומות לא מוכרים. פרקטיקות אלה שמות מקרוב לדרישות של הגדרות מסוימות בהן אנשים נתקלים בהודעות ומתמקדים באותה מידה בהתנהגותם כמו בפרשנות לתוכן.

אמנם פרקטיקות מסורתיות אלה מחייבות שימוש של המעצב בטכנולוגיית מחשבים בייצור צורה חזותית, אודיו ותקופת זמן, אולם מרבית עבודות העיצוב של ימינו מתמקדות בחוויות הדיגיטליות של האנשים ובתפקיד הטכנולוגי ממלא בחיי היומיום שלהם. ממכשירי סמארטפון למכשירים המופעלים באמצעות קול, תנועה וחיישן, המעצבים מחברים אותנו באופן פעיל עם אנשים אחרים, מידע ושירותים באמצעות מגוון של טכנולוגיות דיגיטליות. מעצבים אלה מתייחסים לאופי האינטראקציה של אנשים עם מידע דיגיטלי, כמו גם לצורה הוויזואלית ולנושא התקשורת. מעצבי חווית משתמש (UX) יוצרים גם כלים ומערכות דיגיטליות דרכם אנשים מייצרים תוכן משלהם ומעורבים עם אחרים החולקים אינטרסים משותפים. תכנון תוכנה תומך בסביבה מודעת יותר ויותר לטכנולוגיה הקוראת ומגיבה לכל מה שאנחנו עושים.

תכנון התנאים לחוויה דורש יותר מסידור הצורה והתוכן ובדרך כלל בנוי על מודלים של שיחה וקהילה, ולא על חפצים ומידע. מעצבי אינטראקציה וניסיון בוחנים את המניעים וההתנהגויות של אנשים בפעילויות שאנשים מוצאים חשובים, מעצבים את מערכות היחסים שהם בונים עם אחרים ותומכים במעורבותם בסביבה התרבותית והפיזית. מעצבי אתרים ותוכנות מאזנים את הביקוש בתעשייה ליעילות טכנית בדאגה לתכונות היצירתיות וההומניסטיות של חוויות טכנולוגיות. ומעצבים אלה מדמיינים תפקידים חדשים לטכנולוגיה בפתרון הבעיות המורכבות יותר ויותר של החברה העכשווית.

עיצוב גדול מתחיל בשיחה קטנה אחת

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

מסע של ערכים

בסטודיו אימג'ארט מקפידים לכתוב בריף מדויק ללקוח, אחת משאלות הבריף היא – מהם ערכי הליבה של המותג? שאלה זו היא הלב המנחה של המותג –

Read More »

מהו עיצוב זהות?

תפקיד אחד מרכזי ב'מותג 'או' תדמית ארגונית 'של חברה הוא זהותו ברוב המקרים, עיצוב זהות מבוסס על המכשירים הוויזואליים המשמשים בתוך חברה, בדרך כלל מורכבים

Read More »

מה תפקידו של מעצב גרפי?

התפקיד המסורתי של העיצוב היה לשפר את המראה החזותי ואת הפונקציה של מסרים ומידע ענף ההוצאה לאור מסתמך על מעצבים לספרים, מגזינים ועיתונים מודפסים ומקוונים,

Read More »

מה זה מיתוג?

מיתוג הוא בהחלט לא נושא קל – פרסומים שלמים ומאות ספרים נכתבו בנושא, עם זאת בכדי לשים את זה על קצה המזלג אפשר לתאר 'מותג'

Read More »

מה זה לוגו?

כדי להבין מה זה לוגו, עלינו להבין תחילה למה הוא מיועד לוגו מזהה חברה או מוצר באמצעות סימן, דגל, סמל או חתימה. לוגו אינו מוכר

Read More »

טרנדים

שנת 2020 כבר כאן ורבים מכם וודאי תוהים מהם הטרנדים החמים לשנה זו בעולם עיצוב הגרפי,סטודיו אימג'ארט החליט להציג לפניכם את כל הטרנדים החמים לשנה

Read More »