10 ריענוני הלוגו הטובים בעולם!

רענון וחידוש לוגו הינו תהליך הכרחי לכל עסק יציב הקיים במשך מספר שנים

תשוו את העניין לעיצוב אופנה, כמו שמעצבי אופנה מתאימים עצמם לטרנדים חדשים הבאים והולכים או שתקראו לזה "צו האופנה", כך גם בעולם העיצוב. עיצוב (גראפי, תעשייתי, אינטראקטיבי, פנים, אדריכלות ועוד) הוא דינאמי ומתפתח בהתאם לתקופה.

דוגמא קלאסית: 

אם לפני כמה שנים גילו את האפשרות ליצור אובייקט תלת מימד וניסו ליישם זאת על ידי אפקטים בכל מקום אפשרי, היום ישנו תהליך הפוך, היום מנסים להשטיח את השפה הגראפית. ככל שזה נראה יותר שטוח, נקי ופשוט - כך זה נראה יותר מתוחכם ומתקדם.

1 – GOOGLE

ההבדל הגדול בהשוואה ללוגו הקודם הוא הפחתה במרחק של הצל שמושלך מאחורי המילה "גוגל" 

והשינוי בצבע ה-"o" השני מצהוב לכתום

 

הלוגו הנוכחי של חברת גוגל מאז 2013, ההבדל המהותי בינו לבין הלוגו הקודם הוא השטחה של הצללות האותיות.

כמו כן, ניתן לראות שגם הלוגו של דפדפן כרום של גוגל עבר תהליך הפשטה מלוגו תלת מימדי ללוגו שטוח ללא הצללות.

 

2- Spotify

ספוטיפיי הוא שירות מוזיקה דיגיטלי שהושק בשנת 2008 על ידי חברה שבדית. 

אך אם נסתכל על התפתחות הלוגו שלה  (משמאל לימין), שנוצר רק בשנת 2008, ניתן לראות שגם הם הבינו את המגמה ההולכת ומתרחבת של 

הפשטת הלוגואים והצטרפו לחגיגה.

 

3- NIVEA

את חברת ניוואה רובנו מכירים בזכות התבנית הכחולה והעגולה שהפכה לאייקון מפורסם המזוהה עם החברה במשך שנים. 

ניוואה עשו מהלך חכם ביותר כאשר לקחו את התבנית הכל כך מזוהה עימם והפכו אותה למוטיב המוביל במיתוג החדש שלהם. כפי שניתן לראות הלוגו מאוד מזכיר את התבנית הזו. 

מהלך זה גם מאוד שיווקי מכיוון שהצרכנים יוכלו לזהות מרחוק את הקרמים של ניוואה, גם אלה שלא מגיעים בתבנית העגולה והמוכרת. 

מהלך זה יאפשר לחברה לייצר איזו אריזה שהם רוצים מבלי להרגיש שהם מוותרים על האייקון ששומר על זהותם כבר שנים.

 

4- PEPSI

כאן ניתן לראות את התפתחות הלוגו של חברת פפסי לאורך השנים. במקרה הזה, קשה שלא להבחין בדמיון הגדול בין הלוגויים הראשונים של פפסי ללוגו של קוקה קולה. 

כנראה שעם השנים הם בכל זאת רצו לעשות שינוי כדי להיבדל מהקולה המוכרת, מעבר לשינוי הגדול שעבר על הלוגו עם כניסת האייקון העגול בשנות ה-50 (ראה בתמונה)

שינוי דומיננטי נוסף קרה בשנים האחרונות כאשר שינו את הזווית של הקו הלבן המפריד בין הכחול והאדום.

בנוסף, בדומה לוגויים שראינו עד כה גם כאן ניתן לראות בבירור את תהליך הפיכת הלוגו לתלת מימדי וחזרתו לשטוח וחלק.

 

5- Apple

משמאל לימין: הלוגו הראשון של אפל, כפי שצויר על ידי רונלד ויין ובו נראה אייזק ניוטון תחת עץ התפוח, הלוגו הצבעוני שהיה עד שנת 1998 והלוגו הנוכחי. אפל היא ההוכחה הקלאסית למשפט Less is more.

 

6- STARBUCKS

כאן ניתן לראות בצורה הטובה ביותר איך נראה תהליך הפשטת לוגו. 

הלוגו של רשת הקפה העולמית המפורסמת "סטארבאקס" מלכתחילה היה עמוס בפרטים. 

הרשת ככל הנראה רצתה לשמור על האייקון של האישה שמלווה אותה כבר משנת 1971 אבל אין ספק 

שעם השנים האייקון מקבל צורה יותר פשוטה וקלה לעיכול. 

למרות שהתהליך הוא חיובי ורבים מהמעצבים יתמכו בו, אפשר למצוא לא מעט בדיחות ברשת על איך הלוגו

ייראה בעוד מספר שנים. 

 

7- msn

דוגמא נוספת לחברה גדולה ומוכרת שעידנה את הלוגו שלה ונתנה לו מראה יותר עדין, נקי ופשוט.

8- Hertz

עוד דוגמא נוספת לחברה גדולה ומוכרת שעידנה את הלוגו שלה ונתנה לו מראה יותר עדין, נקי ופשוט.

9- adobe master collection

למעצבים שבינינו, האייקונים הללו מאוד מוכרים. כל כך מוכרים שהם רואים אותם לפחות פעם ביום. 

זוהי סדרת התוכנות של אדובי המכילה בין היתר את תוכנת פוטושופ, אילוסטרייטור ועוד. 

גם הסדרה הזו עוברת שינויים במשך הזמן עם שינויי הגרסאות בתוכנות, כאן ניתן לראות כיצד האייקונים של הגרסאות הקודמות (משמאל) קיבלו מראה של ספר או תיקייה 

תלת מימדית והיום (מימין) התלת מימידיות באה לידי ביטוי בעיקר על ידי מעברי צבע. 

ואם אנחנו עוסקים בצבע, אנו רוצים לשבח את אדובי על הצבעוניות הנהדרת שהיא בחרה לסדרת התוכנות

הזו.

 

10- Facebook

אחרון חביב, הלוגו של פייסבוק. אמנם עבר שינוי מאוד מינימליסטי, אבל אולי דווקא עובדה זו מדגישה לנו
כיצד תהליך ההפשטה מצליח להשפיע אפילו על לוגו שהיה מופשט מלכתחילה.

עיצוב גדול מתחיל בשיחה קטנה אחת

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

מסע של ערכים

בסטודיו אימג'ארט מקפידים לכתוב בריף מדויק ללקוח, אחת משאלות הבריף היא – מהם ערכי הליבה של המותג? שאלה זו היא הלב המנחה של המותג –

Read More »

מהו עיצוב זהות?

תפקיד אחד מרכזי ב'מותג 'או' תדמית ארגונית 'של חברה הוא זהותו ברוב המקרים, עיצוב זהות מבוסס על המכשירים הוויזואליים המשמשים בתוך חברה, בדרך כלל מורכבים

Read More »

מה תפקידו של מעצב גרפי?

התפקיד המסורתי של העיצוב היה לשפר את המראה החזותי ואת הפונקציה של מסרים ומידע ענף ההוצאה לאור מסתמך על מעצבים לספרים, מגזינים ועיתונים מודפסים ומקוונים,

Read More »

מה זה מיתוג?

מיתוג הוא בהחלט לא נושא קל – פרסומים שלמים ומאות ספרים נכתבו בנושא, עם זאת בכדי לשים את זה על קצה המזלג אפשר לתאר 'מותג'

Read More »

מה זה לוגו?

כדי להבין מה זה לוגו, עלינו להבין תחילה למה הוא מיועד לוגו מזהה חברה או מוצר באמצעות סימן, דגל, סמל או חתימה. לוגו אינו מוכר

Read More »

טרנדים

שנת 2020 כבר כאן ורבים מכם וודאי תוהים מהם הטרנדים החמים לשנה זו בעולם עיצוב הגרפי,סטודיו אימג'ארט החליט להציג לפניכם את כל הטרנדים החמים לשנה

Read More »